Avtalen har ifølge en pressemelding en verdi på 255 millioner norske kroner og omfatter full drift og utvikling av Lindorffs IT-infrastruktur i 11 land.
– Det er viktig for oss å skape en enhetlig IT-infrastruktur med stor fleksibilitet som kan være med på å sikre våre kunder trygge og innovative tjenester. I vårt valg av leverandør har vi lagt vekt på høy faglig kompetanse samt et solid europeisk fotfeste, sier Endre Rangnes, CEO i Lindorff Group, som i Norge har kontor i Fyrstikkalleen 1 på Bryn-Helsfyr.
Om avtalen
Avtalen omfatter ifølge meldingen en integrert tjenesteleveranse, som består av å sentralisere dagens IKT-systemer under ett tak, samt både onsite og remotetjenester på tvers av Lindorffs virksomhet. I tillegg dekkes blant annet serverhosting, -administrasjon, PC-, lagrings- og samhandlingssystemer gjennom en standardisert skymodell fra Fujitsu, samt nettverkstjenester og 24/7 multispråk service desk. Avtalen trådte i kraft 1. juni 2012.
– Lindorff er i dag ledende i Europa innen sitt felt, og vi er svært stolte over at selskapet opplever Fujitsu som den best egnede driftsleverandøren for deres multinasjonale virksomhet. Vårt mål er å bidra til deres vekst som en pålitelig og fremoverlent samarbeidspartner, sier Kjell-Erik Tenold, administrerende direktør i Fujitsu Norge, som har kontorer i Østensjøveien 32 i samme område.
– Vi er stolte over å signere i dag med nok en ledende europeisk virksomhet. Denne type outsourcingsavtale hvor vi leverer IT-tjenester gjennom en standardisert skymodell underbygger Fujitsus posisjon som en ledende nordisk og global IT-leverandør. Vi ser frem til å jobbe sammen med Lindorff i deres respektive land og håper å kunne bidra til selskapets ytterligere vekst gjennom våre teknologiske løsninger og ekspertise, sier Bengt Engström, CEO i Fujitsu Nordic, i meldingen.